Sabtu, 7 Mei 2011

Bila artis pergi Mekah

Bila artis pergi umrah.. Bila melihat orang2 kaya melakukan umrah sambil menayang kasut baru dan baju baru.. jubah baru.. kita kata mereka nak tunjuk baik. Dah buat jahat, nak tutup jahat senang je pergi mekah. Oklah mereka banyak duit...

Bila datang nyamuk2 tuh minda......

Biarkan....

Mereka tetap hamba ALLAH. Mereka tetap dapat jemputan daripada ALLAH. Sbb kengkadang kita fikir.. cemana lah mereka dpt pergi? Satu mereka ada duit semestinya. Parents mereka orang baik-baik. Mereka di bawa oleh parents mereka ke sana. Alhamdulillah. 

Allah sayang semua orang. Mcm kita sayang semua anak kita. Baik ke naughty ke. Bila kita niat nak pergi.. Allah bagi kita pergi. Allah izinkan. Allah memberi rezeki kelapangan.. rezeki wang.. ya saya dapat rasakan itu. Saya dapat rasakan ALLAH menjemput saya. Allah sayang saya. Tapi saya terasa saya perlu membuat yang terbaik semasa di sana. Saya perlu banyak membaca pengalaman orang, tips, doa, etc. Kalau saya dapat pergi saya taknak mensia-siakan peluang yang ada. Pengalaman Prof Kamil harus dijadikan contoh dan iktibar.

Cuba buangkan sangka.. artis pergi mekah.. buat jahat lepas tu taubat pergi umrah. Tayang kat paper. Then, ada yang saya baca.. Si Fulan nie pakai high heal masa kat sana.. siap reporter tuh highlight.. "Pergi umrah tuh janganlah sibuk nak tayang kasut plak.". Sedar tak sedar.. kita plak yang mengumpat. Siapakah yang tentukan dosa dan pahala. Allah jua. Kita takde hak nak cakap orang tu salah ke apa. Walaupun kita nampak terang benderang .. mmg salah sebenonya tapi bio je ler.


Saya terjumpa blog seseorang (sbb saya nak baca pengalaman orang pergi umrah) dan saya nampak dia bergambar bersama Umi Aida. Wahhh.. Lantas saya teringat, dia berkahwin di Mekah. Then saya teringat kakak dia Erma orang baik2.. pakai tudung skrang.. .. hhhmmm.. saya pasti dia akan berubah. Ehhh.. lepas tu saya tanya diri saya, yang teruk fikir pasal artis nie ke apa hal. Diri saya nie baik sangat ke? Yelah.. sbb bila fikir artis2 yang "naughty" nie senang je ke sana.. Astagfirullah. Positif.. positiff. "Bukankah ALLAH menerima TAUBAT setiap makhluknya walau sebesar gunung." Dan kita ingat.. kita sudah bagus sangat mengumpat dia?  Tanya diri balik.

Liyan* JasM*y nie boleh katakan 2 pupu saya. Dia tak kenal saya tapi saya kenal dia. Hahha. Bapak dia dan bapak saya cousin. Memang kalau kenduri kerap jumpa. Perkenalkan saya nie anak Ali  (Panggilan manja2 adik badik walaupun Bapak saya nama Zainal). Datuk saya dan dia adik beradik. Hahahha. Duk search2 website, dia pun pi umrah gak baru2 nie.  Banyak ekk sedara mara artis. Agaknya saya pun ada specis nak cari glamour macam tu kot, sbb tak boleh jadi artis tulis blog nak cari nama. Ehh tak ehhh. Sket saje.. semua nie ialah bakat. Dia mempunyai bakat berlakon dan saya ada bakat merepek menulis. Tapi saya mmg jenis suka share. Itu saya. Tak pun kaki sembang pun ya. Tapi skrang nie saya mmg mempunyai limitasi utk bersembang. Agaknya kalau suami saya kaki sembang mcm saya mmg hancus.So.. tulis blog. Syookkk.

OK.. setakat ini saje untuk hari ini.Kena buat kerja.. calos.

1 ulasan:

wan berkata...

Ja, ko mmg tak bolehlari dari artis.. hehe baru tahu liyana jasmay pun sedara ko..

Aku puns ama pendapat dgn ko. X semestinya org tu npk x semayang sume, esok2 dia sohih masuk neraka. itu seme hak Allah nak bagi hidayah pada sapa pun. tp akusuka org yg sentiasa ingat, beringat dan mengigati. itu lebih baik dari buat amal sorang je.

Catat Ulasan

 

Blog Template by YummyLolly.com