Khamis, 19 Mei 2011

Bangun malam

Malam tadi saya bangun pkl 2.30am dan saya tidur pkl 12am. Saya bersemangat nak solat Tahajud, solat Taubat dan solat hajat. Dah lama saya plan. Mmg tiap2 hari saya selalu terbangun awal. Tapi lepas tuh zzzzz...

Sebenarnya saya terbangun sbb Emran terjaga nak minum susu. Lantas saya yg tak solat isyak lagi terus bangun. Then lepas Isyak, terdetik hati saya.. saya nak buat solat tahajud. Di sebalik niat itu timbul gak kata2.. "Kang tak cukup tidur cemana. Kang ngantuk plak masa bawak kereta dan ke office.." Then saya teringat kata2 Prof Kamil.. doa moga2 semuanya OK. Niat bangun cergas.. niat tak ngantuk.. doa doa.. Saya lawan bisikan negatif semua dan saya terus buat. Tapi ada lagi satu yg datang.. "TAKUT". Bukan takut apa.. takut hantu malam2. Adoila.. boleh terpk mcm tuh. Pas tu saya lawan perasaan saya lagi.. saya kata.. takut Allah. Takut Allah. 

Alhamdulillah.. Saya BERJAYAA lakukan 3-3 solat buat pertama kalinya marathon setelah sekian lama tak buat begini. Yang paling saya beriya mintak ialah semoga urusan saya nak mengerjakan Umrah diterima dan dipermudahkan. Insya'allah saya akan terus lakukan sampailah ke hari yang saya cadangkan itu.. 17hb July.
 
Dan tadi.. saya telah transfer deposit kepada Syaza Travel. Alhamdulillah. Semoga urusan yg seterusnya dipermudahkan.

Harap2 duit rumah tu dapat by early June. Semoga benteng di hadapan saya akan dapat dilalui dgn mudah..

0 ulasan:

Catat Ulasan

 

Blog Template by YummyLolly.com