Khamis, 5 Mei 2011

Testimoni

Ini ialah Testimoni yang saya ambil drpd website www.umrahziarah.com. Bercucuran air mata saya membacanya. Subhannallah. Mereka yang dijemput Allah untuk kesana memang beginilah dia..

Assalamualaikum warohmatullah hiwabarokatu wahai pembaca yang d muliakan oleh Allah SWT ...

Allhamdulillah saya panjatkan kehardat Ilahi, kerana dgn keizinannya saya telah di panggil untuk menunaikan ibadah umrah pada bulan7 tahun ini.Terpanggilnya saya utk menunaikan ibadah umrah adalah kerana 2malam berturut-turut saya melihat Kaabah begitu dekat dgn saya di irigi dgn airmata saya yang mengalir,pada hari ketiga saya membuka website mengenai umrah dan sy begitu tertarik dgn website syazatravel.Justeru itu saya membuat panggilan pada pukul 9malam pada hari Jumaat bertanyakan tentang urusan menunaikan ibadah umrah,dan pada keesokan harinya saya menerima panggilan dari pihak syaza yg segala urusan surat permohon cuti bagi menunaikan ibadah umrah telah siap utk di ambil. sekaligus saya ambil dan membuat bayaran pendaftran.pada ketika itu saya berkerja di Tesco Ampang dan cuti saya telah lulus namun duit saya masih belum mencukupi,saya berterus terang pada pihak syaza keadaan sebenar dan saya masih diberi kesempatan untuk mengumpul keewangan bagi membayar kos penerbangan.Allhamdulillah saya terima bonus pada bulan itu dari company saya..jadi di sini bilamana kita telah mula melangkah kejalan kebaikan maka Allah akan membuka segala pintu rezeki kita insyaallah hitaalaminal mukminin..selepas selesai semuanya saya mula melaksanakan solat sunat taubat sebanyak yang mungkin dan bermohon kepadaAllah yakni "permudahkanlah segala urusan ku di tanah air ku dan setibanya aku di tanah suci itu nanti dan engkau tetapkanlah niatku kesana hanya untuk beribadah kepadamu"...Allhamdulillah doa saya telah di makbulkan.dan sebelum saya pergi sekali lagi saya di uji dgn penerbangan di tunda pada keesokan harinya,dan timbullah kepelbagaian keraguan terhadap syaza travel. Namun saya tabahkan hati kerana Allah tahu aper yang terbaik utk diri saya..Di sebabkan penerbangan saya ditunda arwah nenek saya sembuh dari sakitnya dan dikelurkan dari hospital,keran beliau mempunyai hajat untuk melihat saya memakai jubah pada saat saya hendak keluar dari rumah utk menunaikan umrah.Dan pada hari itu hanya abah saya dan kawan saya menghantar saya kelapangan terbang,mak saya tidak dapat ikut kerana ada beberapa urusan ygtidak dapat di elakkan...namun jauh di sudut hati saya inginkan saat saya kembali ketanah air saya nanti hendak melihat ramai sanak saudara yang menyambut kepulangan saya.

Allhamdulillah saya telah slamat sampai di tanah suci seperti yang di jangkakan.Tatkala saya melabuhkan kaki saya di tanah suci tersebut airmata saya mula membasahi pipi saya.sebaik sampainya saya di madinah saya tak sangka hotel itu tersangat selesa buat saya juga makanan yang di sediakan sangatlah sedap2 belaka dan perjalanan ibadah sy bermula dari raudah alhamdullilah saya dapat menunaikan solat waktu di dalam raudah dan kerap mendapat tempat di dalam raudah,melihat makam rasullah membuatkan hati saya luluh dan tertib haruslah di jaga .allhamdullillah..selepas tiga hari saya berangkat pula ke kota makkah dgn keizinan Allah sy dapat membuat umrah sebayak limabelas kali dan dapat mengucup hajarul aswad sebanyak 5 kali dan dapat menhabiskan 1surah yasin di bawah pancur emas didalam hijir ismail..Terlalu banyak peristiwa yang berlaku disana sehinggalah sy tahu siapadiri saya.Tibanya saya di tanah air saya dikejutkan dengan pemergian nenda sya yang tercinta ke rahmatullah,setibanya sya di tanah air sya ,saya di sambut di dalam masjid dan doa saya telah dikabulkan semua sanak saudara menanti kepulangan saya, alhamdulillah saya dapat mengucup dahi arwah nenda sya buat kali terakhir.di sini Allah tinggalkan saya kesan yang sangat besar yakni bergantunglah hanya pada Allah tidak selain daripadanya..Saya menyeru kalian utk menunaikan ibadah umrah ,benar menanti seruan barulah utk menunaikan ibadah umrah tapi mulakanlah langkah pertama dan berdoalah buanglah segala alasan yang kita sendiri cipta.. Bilamana Allah masih beri kita ruang dan masa luangkanlah masa kita kepadanya ...

Jutaan terimakasih yang tak terhingga saya pada pihak syaza travel yang telah banyak membantu saya dalam aper jua masaalah.

Bagi jemaah yang bakal menunaikan ibadah umrah betulkan niat anda dan banyakkan bersabar dalam apajua ujian yg melanda kerana setiap ujian akan hadir kebaikannya.Bila kita jadi tetamu Allah janganlah kita tetapkan sesuatu yang kita tidak pasti kerana Allah akan mengaturkan yang terbaik
buat tetamunya.Dan bersyuklah dgn apa jua yang Allah berikan pada kita...

Contoh terbaik yang saya boleh bagi contohnya masaalah pernerbangan di tunda jika penerbanag tidak ditunda saya tidak dapat menyambut israk mikraj di sana dan lihatlah Allah sampaikan hajat nenda saya utk melihat saya memakai jubah putih pada hari berangkatnya saya ke tanah suci dan tatkala sya pulang pula sy pula melihat beliau dgn kain putih. Jadi janganlah kita bergantung dgn yang lain selain dari Allah SWT.Sesungguhnya Allah maha mengetahu aper yang terbaik buat diri kita..

0 ulasan:

Catat Ulasan

 

Blog Template by YummyLolly.com