Khamis, 5 Mei 2011

Saya nak pergi Mekah!

1 Jamadilakhir 1432

Percayalah rezeki itu daripada ALLAH. Setiap apa yang berlaku kepada diri kita sudah tertulis.

Oklah, hari ini saya nak create satu blog baru yang agak santai dan mempunyai hala tuju. Saya taknak terlalu formal. Mungkin saya akan gunakan aku kalau tersasul tp takpelah kan ini kan blog saya. Blog ini dicreate pada hari yang saya amat sibuk di tempat kerja tetapi idea untuk memulakan penulisan ini dtg mencurah-curah.

Saya nak buat umrah. Itu saje yang saya nak inform tapi tak register apa-apa lagi. Duit pun takde lagi. Sedang tunggu duit penjualan rumah saya di Suria Kinrar* tu. Tapi dah siap tarikh dah nak pergi boleh?!! 17hb July ke atas. Travel agent yang satu nie sudah ada  sbb Cik Somi (yang saya akan gelar En. Hif dalam cerita nie) dah ada contact anytime. Tapi tarikh tersebut hanya penerbangan dengan AirAsia (Medina). En Hif kata no AirAsia.. dia nak MAS. So saya cari dan saya jumpa- Syaza Travel and Tours. Website dia juga ialah www.umrahziarah.com. Macam menarik. Masuk website dia dan main2 dengan tarikh pilihan dia kalau nak tau harga pakej dia. Insya'allah kalau jadi boleh la saya ke  pejabat dia di Taman Kosas Ampang


Accomodation
Mawaddah Al Noor Madinah
Check In: Monday, July 18, 2011  (17 شعبان )
Check Out: Wednesday, July 20, 2011  (19 شعبان )
Hotel: Mawaddah Al Noor Madinah - 4 Stars
Mawaddah Int'l Group Hotels
Check In: Thursday, July 21, 2011  (20 شعبان )
Check Out: Thursday, July 28, 2011  (27 شعبان )
Hotel: Mawaddah Int'l Group Hotels - 3 Stars
You're reserving the following rooms: 1 Double Room
Services Included:
Air Tickets and Airport Taxes: KUL-JED-KUL.
All transfers and sightseeing via tourist bus.
Experience Tour guide or Mutawif
Meals as per itinerary
Service of meet & assist at the airport
Umrah Visa & Documentations
Ziarah Hudaibiah
Muslimah Mutawif in Raudah Medinah
Optional Services Selected
Travel Insurance MYR148

Totals
Total for accomodation fees: MYR10,980
Total for services: MYR148
Grand total (in Ringgits): MYR11,128 

Ya Allah.. Permudahkanlah urusan ku ini Jika ianya ialah travel agent yang sesuai maka permudahkanlah. Aku berserah segala2nya kepada-MU.

0 ulasan:

Catat Ulasan

 

Blog Template by YummyLolly.com