Selasa, 28 Jun 2011

Beberapa hari lagi..

Alhamdulillah.. saya ada lagi tinggal 2 hari nak menggantikan puasa. Insya'allah.. saya akan cuba habiskan dalam minggu ini. Hari ini sudah 26 Rejab. Minggu ini akan tamat Rejab. Masya'allah. Minggu depan Syaaban menjelang dan saya akan ke Mekah tidak lama lagi...

Tinggal beberapa hari lagi sebelum berangkat. Rasa macam tak sabar.. takut.. berdebar2 semua ada. Namun seperti Ustaz yang saya hadiri dalam kursus umrah hari itu ada mengatakan, memang banyak dugaannya sebelum pergi. Ia bermula di saat kita register. Memang.. ada jer..

Setiap hari saya, banyak benda yang mengajar saya. Erti sabar.. erti ingatan di Padang Masyar.. ingatan tentang Dajal. Alhamdulillah, dgn berkat buku yg saya baca ada banyak kaitannya juga. Contohnya, saya puasa hari ini. Tapi saya makan sikit saje utk sahur. Bukan itu saje, hari2 sebelum itu dgn anak sakit dan kurang tidur sangat memenatkan. Namun, proses ini memang betul mengajar saya kerana saya akan cuba mengaitakan semasa ibadah saya nanti. Bukankah di Mekah nanti akan lebih penat. So, apa yang saya alami ini ialah sebagai latihan fizikal dan mental. Udahlah penat.. terasa lapar tiba2. Ada je hati nak berbuka. Tapi saya sabar. Bagi saya kalau saya puasa, hati akan lebih kusyuk dan fokus. Saya lawan nafsu saya untuk berbuka. Alhamdulillah.. saya harap puasa saya hari ini berkekalan sampai Maghrib nanti. 

Ok.. jam dah berbunyi. Pulang dulu..

1 ulasan:

yda berkata...

Betul ja, dugaan tuh dtg Y pasti ja dpt menghadapinya.. Hidup ini mmg perjuangan kerana kita tahu akhirat yg pasti! Allahuakhbar

Catat Ulasan

 

Blog Template by YummyLolly.com